En udda sida av…

…mig själv – kan man ju tycka att det är – är att jag har lätt för att vilja lägga mig i när jag ser att någonting som sköts klantigt. Enligt min mening då.
Och speciellt då om det klantiga utförs i en mening att göra livet behagligare (roligare) för andra människor.

På senare tid har jag retat mig lite på vårt lokala PRO och dess hemsida – som inte är dålig – för den är värre än så – rent av uselt skött och till noll glädje för medlemmarna. Fortfarande – enligt mig…

Varför jag nu skulle bry mig om det då jag inte är medlem i PRO. Men (förmodligen) i en blandning av min inre lusta att vara besserwisser som påverkats av att pro-medlemmar beklagat sig över hur vårt lokala PRO sköter sig – väcktes en lusta att – till dess styrelse – framföra vissa funderingar till förbättringar jag fick när jag tittade in på föreningens hemsida.

Om du nu blir nyfiken av vad jag skriver och klickar dig in via länken möts du av – som jag förmodar – en ingångssida ”med den vackraste och mest lockande bilden av Vingåker” som styrelsen kan se framför sig. Åbrogården!
(Eller om det nu var den tidigare webbansvarige?)

På ingångssidan möts du också av rubriken: Aktuellt från Vingåker – information från år 2018.
Varav den förste berättar om en medlemsmöte den 26 september samma år.
Den andra informationen sägs handla om Boule men när man klickar på den länken kommer man till en tom ruta.

Tillhör du de idoga och nyfikna så kanske du klickar på länken till:
Till nyhetsarkivet – och får då bl a kännedom om att föreningen har en teaterresa den 23 november. År 2017…

På PRO-hemsidan finns också en länk till något man kallar ”Verksamhet” där du får veta vad PRO bjuder sina medlemmar att delta vid.
Som – Resor & utflykter.

Någonting som jag antar borde locka de allra flesta av den åldrande medlemsskaran.
Kolla – och du finner den Svenska historiens sämsta marknadsföring av en reseverksamhet. 


Tänkte jag för mig själv alltså – och bestämde mig för att ge några enkla tips på hur det skulle kunna se ut genom att bland andra (på 14 minuter) tillverka en (av mig påhittad) annons för en resa till Rejmyre. Som ser ut så här:

Jodå – givetvis tror jag själv – att om PRO på sin hemsida satte in liknande ”information” om sina olika verksamheter (som inte kostar något) – och berättade för sina medlemmar att ”NU – uppdaterar vi varje vecka vår hemsida” antar jag att lusten, och möjligheten, att delta – från medlemmarna – skulle öka betydligt.

Som det är i dag kämpar vårt lokala PRO med föreningen ”Bårhusets vänner” om att ha minst antal besökare till sin hemsida.
Ganska förståeligt – eller hur?…